tisdag 2 mars 2010

Hej konsument!

Liten konsumentundersökning från Kulturbloggen:

Bästa promenad: Runt Lilla Delsjön till Bertilssons stuga.
Favoritgata: Ingen aning.
Favoritdrink: Cosmopolitan
Bästa mikromaten: Popcorn
Favoritförort: Ja, vad är en förort? Landvetter kanske, därifrån kan man flyga ut i Sverige och världen.
Fikar gärna på: Café, biblioteket, balkongen...jag gillar att fika.
Bästa kaffet: Allt utom automatkaffet på jobbet som jag tyvärr fortsätter dricka av.
Bästa konsertlokalen: Jag har gillat Storans klubbscen som nu lägger ner. Konserthuset är också bra.
Bästa baren: Blizz
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma i köket, det uppskattas mest eftersom vi bor 130 mil från varandra.
Senast sedda teater-/dansföreställning: Maria Möller på Hamburger Börs
Senast sedda utställning: Kommer inte ihåg.
En bra gåbortpresent: Tulpaner
Favoritlyxartikel: i.D Bare minerals foundation
Läser just nu: Till skogs av Tana French
Favoritråvara: Kyckling
Favoritfärg: Blå
Favoritmärke: Sonens "prick", ett födelsemärke på örat.
Dricksprocent: Beror på servicen, jag kan vara riktigt generös eller tantsur och snål, som när en servitör lät oss sitta med tomma tallrikar och glas i nästan en timme och motiverar det med ett surt "Vi är väldigt busy här ikväll". Stackare. Och nästan ingen dricks får du heller.
Motionerar: Inte med någon regelbundenhet, tyvärr.
Favoritaccessoar: Ett armband som min pappa har gjort.
Det dyraste jag har köpt: Bil. Bäddsoffan som kommer i morgon är nog den dyraste saken till hemmet.
Lyssnar på: P3
Mitt sämsta köp någonsin: förra lap topen, en Acer som inte funkade särskilt länge.
Senaste impulsköp: Impulshandlar sällan. Men en gång impulsköpte vi en fabriksny bil.
Senaste secondhandfyndet: Köper bara böcker i andra hand, senast ett gäng pockets.
Användbar pryl: Datorn
Mode jag aldrig vill se igen: Haremsbyxor
Bil/Transportmedel: My Toyota is fantastic...
Återvinner: Lite
Hejar på/håller på: Luleå Hockey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar