onsdag 10 mars 2010

Hur orkar de?

Vi handlade lite nya kläder till lilleman i helgen och när jag kommer hem ser jag på kvittot att jag har handlat två artiklar ”pojke 1-7” och två artiklar ”flicka 1-7”. OK, att de mjuka jeansen med blommor på knapparna skulle hamna i flickkategorin borde jag ha förstått, även om jag tycker det är urbota dumt, precis som att sätta puffärm på t-shirts till barn så fort de har ett tryck med en katt eller blomma.

Men de övriga kläderna då? Två mjukisbyxor, ett par röda, ett par grå och en grön t-shirt med ett äpple på. Varför är det nödvändigt att kategorisera dessa som pojk- eller flickkläder i kassasystemet?
På hemsidan ser jag att plaggen finns i kategorin ”all kids” – puh, vilken tur. Man vill ju inte göra fel med sin 2-åring.

Vem bryr sig?

1 kommentar:

  1. Ja verkligen - hur orkar dem? Hur mycket enklare skulle det inte vara att föra alla kläder till kategorin "barnkläder" och nöja sig med det?

    SvaraRadera