måndag 8 mars 2010

Oscar överraskade?

Grattis till Kathryn Bigelow som på Internationella Kvinnodagen (i alla fall svensk tid) blev den första kvinna som knep Oscarsstatyetten för Bästa regi. Och hurra för lite svensk fägring med pris till ljudläggaren Paul Ottosson! Jag har knappt sett någon av de Oscarsnominerade filmerna än så vad som blev rätt och fel i nattens gala har jag ingen åsikt om. Men jag tycker det är tråkigt att det dröjer 2 dagar innan det kommer ett sammandrag, och att det bara är 1.5 timme. Men, men, jag får väl skylla mig själv som har full hårddisk och inte kunde spela in hela spektaklet. För övrigt var det meningen att vi skulle gå på Avatar i helgen, men ett kruppanfall kom i vägen. Lätt val att skippa bion, men jag hoppas vi får chansen nästa helg istället.

2010 års Oscarsvinnare.

1 kommentar:

  1. Det är ju en händelse som ser ut som en tanke att Bigelow fick priset just den 8 mars - på tiden! Jag har också en full hårddisk och fick avstå inspelning - grämer mig fortfarande...

    SvaraRadera