lördag 6 mars 2010

Om VM, val och festival

Nu finns en ny kulturfyra med roliga frågor på Kulturbloggen:

1. Lars Lagerbäck är officiellt presenterad som Nigerias förbundskapten. Vilket lag kommer du att hålla på i fotbolls-VM?
Det ska bli kul med VM men det blir så klart inte samma sak utan Sverige. Vi är alltid ett gäng som tävlar mot varandra med en Drömelva under EM- och VM-slutspel så förutom Sverige håller jag alltid på det lag från vilket jag har spelare med i "mitt" lag. Under turneringen i Sydafrika hoppas jag det går bra för Danmark och så håller jag på de regerande europamästarna Spanien.

2. Vilket block tror du vinner riksdagsvalet i höst?
Jag tror att de röda vinner.

3. RUT-avdrag: tycker du att det är rätt att använda skattemedel till att subventionera hushållsnära tjänster?
Nej, jag tycker det finns mer angelägna saker att lägga skattepengar på.

4. Kommer du att gå på någon musikfestival i sommar?
Jag är ingen frekvent festivalbesökare, men eftersom det inte är någon Ullevikonsert som lockar mig i sommar funderar jag på att äntligen besöka Way out West. Vill gärna se the XX, Local natives, La roux och M.I.A som är några av de bokade artisterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar