torsdag 11 november 2010

Dag ett: Let me introduce myself

Jag, som egentligen inte heter Beatrix utan har lånat mitt alias av Tarantino, föddes för drygt 35 år sedan i Norrbotten men längtade tidigt bort. Nu längtar jag ofta hem, men inte för att bo. Jag önskar bara att Sverige vore lite mindre avlångt så att jag kunde träffa min bror eller mina föräldrar över en torsdagsfika lite oftare, bara så där apropå. Eller plocka lingon vid stugan en solig höstdag efter jobbet.

På ytan är jag lugn som en filbunke, iakttagande och analyserande, lite väl seg i starten. Definitivt mer förnuft än känsla. Hos mig börjar du på minus men när du bevisat din kompetens och vunnit min respekt är jag oerhört lojal.

Mina ledord, uppklistrade på anslagstavlan bakom min dator, är en något modifierad variant av AA's bön som jag först stötte på i Vonneguts Slaughterhouse 5:

1 kommentar: