onsdag 24 november 2010

Dag elva: Mitt syskon

Det är bra att vara lillasyster. Jag fick hänga med på många äventyr i vår hemby. Ibland som bunden indianflicka när ditt grabbgäng var cowboys, men det var helt OK. Det var tryggt att under skolgången ha sin snälla storebror att luta sig mot eller referera till. Jag var lyckligt lottad, inte minst när jag var 15 och du hade körkort, bil och 18-åriga killkompisar!

Vi åkte till Grekland på vår första utlandsresa tillsammans. Vi solade, badade, åkte moppe och jag smakade Corona extra för första gången, men bara två för du var en ansvarsfull storebror. Vi fnissade generat men orkade inte förklara då kyparen på restaurangen tände ett ljus och sa ”A little romance!” I många år reste och umgicks vi som bästa vänner, det är något jag saknar idag. Jag önskar att vi bodde närmare varandra så att vi kunde vardagsträffas oftare och så att jag kunde hjälpa och stötta dig mer för jag vet att du inte har det så lätt emellanåt. Hade jag en enda magisk önskning skulle den användas till att förändra det svåra i ditt liv.

Det är bra att vara lillasyster, men det är fantastiskt att vara DIN lillasyster för du är världens bästa storebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar