söndag 9 december 2012

I min hylla: S

Antalet titlar på S dominerar tillsammans med D i mina bokhyllor. Bokstaven får representeras av följande:

Sagan om Ringen av J.R.R Tolkien, serien som jag läste först som vuxen innan filmerna hade premiär. Böckerna är bra, filmatiseringen fantastisk även om den inte följer böckerna till fullo. Snart är det dags att även se Bilbo, som är en enklare bok än Sagan om ringen men jag hoppas att filmen når samma kvalitet.

Scar Tissue är Anthony Kiedis från Red Hot Chili Peppers bidrag till rockbiografierna och inleds (självklart) med meningen "Jag hade hållit på och skjutit kokain i tre dygn...." och är ett bokreafynd för under 20-lappen.

Sista testamentet av James Frey står högt på min läslista inför den kommande ledigheten. Historien om Messiasfiguren Ben Zion passar kanske runt jul?

Så går en dag från våra liv och kommer aldrig åter är ännu en av Jonas Gardells pärlor, tragikomisk om en samling människor i slutet av 90-talet och full av träffsäkra vardagsbetraktelser.

1 kommentar: