fredag 8 april 2011

Presentböcker

Det kan vara svårt att ge bort skönlitteratur i present, i alla fall till mina närmaste vänninor eftersom vi har så olika smak och läsintresse, men i år har jag hittat mycket bra presentböcker, sådana som man kanske inte köper till sig själv men som är kul att ha.

S, som jag växt upp med, som jag bläddrat i otaliga Okej-tidningar med och som fortfarande lyssnar på Bon Jovi fick självklart Boken om Okej. På hennes 36-års kalas ville alla bläddra i den här nostalgitrippen.

E, globetrotter och fotbollsfantast fick Erik Nivas omfattande redogörelse kring världsfotbollens stjärnor och huvudpersoner, Liven längs linjen (inte att förväxla med Livet längs linjen om Malmbanans uppkomst, något jag misstänker att Gällivarefödde Niva tycker är en fyndig anspelning).

H, tvåbarnsmamman som drömmer om hus på landet, får Henrik Schyffert och Fredrik Lindströms bok Ljust & Fräscht. Jag ska försöka att inte tjuvläsa innan jag slagit in paketet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar