fredag 22 april 2011

Gott och blandat

Efter en härligt, solig vecka i Norrbotten är jag tillbaka i ett lika soligt, men betydligt varmare Göteborg där min lilla familj ser fram emot en lugn påskhelg. M har övertagit Cirkeln, som jag har sträckläst i veckan, och nu gör han det samma. När den olidligt långa väntan på del två är över kommer vi garanterat att tävla hem till brevlådan och bokpaketet, precis som vi har gjort med t.ex. Harry Potter-serien och Hungerspelen. Hatten av för Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg som skrivit årets snackis som verkligen levererar.

Förutom en långhelg i fint väder ser jag fram emot att läsa bloggstafetten hos enligt O som samlat 24 bloggare för att fira Världsbokdagen!

Jag har också anmält mig till mitt första pocketbyte hos En bok om dagen vilket ska bli jättekul och som gör att jag borde komma i kapp med några inlägg om årets läsning. Generellt kan jag säga att det har gått långsamt i år, först eftersom Presidenten hustru var så tjock, om än bra, och sedan för att Hundraåringen var så dålig.

Till sist, inför nästa bokcirkelträff ska jag skumma Vad jag älskade eftersom jag redan läst den, men vill påminna mig om vad det var jag älskade, för det gjorde jag.

Men nu, långfredagen till ära, ett glas vin, lite Wii och sedan Harry Potter-film. Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar