tisdag 21 september 2010

Jag förhåller mig

Det finns inget roligt i det som hände i söndags, men det har likväl hänt och politiker, väljare och soffliggare måste förhålla sig till det. Jag väljer att visa min åsikt genom att stötta Aftonbladets Vi gillar olika kampanj, flörten med 80-talets Rör inte min kompis knapp som jag hade i olika färger.

Jag kan ändå inte låta bli att tänka på klassiska Hassans busringning till Ja till EU 1995. Det absurda resonemanget Fredrik Lindström för är så dumt att det är roligt. Liknande argument idag är fortfarande dumma, men nu på riktigt och skrattet fastnar i halsen.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt klipp! Fruktansvärt, men fantastiskt.

    SvaraRadera
  2. Åh, gamla härliga hassan! Vad jag lyssnade på dom. Så himla bra! Det är nog dags att börja nostalgilyssna lite :)

    Det här klippet var för övrigt klockrent!!!

    SvaraRadera