fredag 24 februari 2012

I min hylla: A

Bea och Sara på Beas bokhylla undrar vilka böcker på A som döljer sig i våra hyllor. Kul idé tycker jag och hittade några som får anses vara representativa för min läsning genom åren.

Avgrunden, nr 3 i Margit Sandemos saga om Isfolket som dominerade min läsning i slutet av 80-talet.

Anna, Hanna och Johanna en av favoriterna ur Marianne Fredrikssons gedigna skatt.

Arvet efter Arn, den sista delen i Guillous serie även om hjälten själv inte är med. Har läst mycket Guilllou under åren, men vågar mig inte på den nya Brobyggarna.

Att komma hem ska vara en schlager av Per Hagman. En charmig hemvändar/växa upp berättelse.

Amandas bröllop av Jenny Colgan om förväcklingar och intriger inför, just det, Amandas bröllop.

Och jag som först trodde det skulle vara svårt med titlar på A, det kändes till en början som att allt började på En eller Ett.

2 kommentarer: