onsdag 23 juni 2010

Mer sommarläsning

Det blev lite gott och blandat från Adlibris denna månad, lagom till M's födelsedag och den nalkande semestern. Äntligen ska jag strunta i att jag inte gillar omslaget till Den amerikanska flickan och läsa den innan Monika Fagerholm sommar-pratar i augusti.

På biblioteket har jag dessutom reserverat Margaret Atwoods Oryx & Crake och klassikern To kill a mockingbird av Harper Lee som jag hoppas hinna med under sommaren.

Långhelgen som närmar sig brukar vi göra allt för att undvika. I år blir det tyvärr ingen tripp till Europa då vi planerar en längre resa under hösten och genast dyker förväntningar på sillunch och jordgubbar i trädgården upp. Jag är ledsen, det kommer inte att hända. I wish I could, but I don't want to, som Phoebe i Vänner så fint uttryckte det. Men de som vill ta en tur till stadens nöjespark, äta snabbmat till middag och sedan se den rafflande upplösningen i grupp H är varmt välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar