torsdag 10 juni 2010

Handlat svenskt

Jag fick meddelande att mina bokade produkter kan beställas nu så snart är Oskar Linnros och Robyns nya skivor på väg hem till oss. Välkomna! Behöver jag komma i sommarstämning i regnet och känna mig som 20 igen lyssnar jag på Oskar Linnros – Från och med Du

Och förresten erbjuder vi 3 pockets för 99:- påminner CDON. Klick, klick, klick - Ajvide Lindqvist, Mia Skäringer och en bok om Broder Daniel hamnade visst i varukorgen.

Nyss: Grey's anatomy som jag tittat lite halvhjärtat på denna säsong, men som var så dramatiskt att jag satt med händerna framför ansiktet halva avsnittet och med en klump i magen. Det kallar jag säsongsavslutning.

I morgon: Fotbolls-VM! Tre bra böcker på temat fotboll är:
  • I skuggan av San Siro: Martin Bengtssons berättelse om den tidiga besattheten av att bli fotbollsproffs, vägen dit och hur drömmen inte riktigt blev som han tänkt sig.
  • Dödsmatchen av Andy Dougan. Om en ödestigen match i Kiev under tyskarnas ockupation 1942.
  • Fever pitch. En klassisk Nick Hornby, baserad på hans eget liv som fanatisk Arsenalsupporter.

2 kommentarer:

  1. Jag har precis upptäckt Oskar Linnros själv och fallit pladask. Jag är väldigt nära att beställa skivan kan jag säga... Pocketarna däremot ska jag försöka hålla mig ifrån. Bra val av dig dock - både Ajvide (vilken bok?) och Skäringer som är helt fantastisk.

    SvaraRadera
  2. Helena: Det blev Människohamn - äntligen!

    SvaraRadera