tisdag 10 november 2009

Kulturfyran v. 46

Kulturfyran från Kulturbloggen:
  1. Har du haft ryggskott någon gång?
    Nope. Men jag har kört sambon till akuten kl 3 en natt med ryggskott. Akutpersonal har så klart sett värre, men lite av en syn måste det ha varit där jag, 1.62, kommer insläpandes på en snyftande man på 1.82.
  2. Vilken är den bästa konsert du någonsin varit på?
    David Gray, Annexet februari 2006. Tack vare totalupplevelsen med låtvalen, bandet, publiken och det bästa liveljud jag någonsin har upplevt på en konsert.
  3. Vilken är årets bästa kulturhändelse för dig hittills?
    Spotify inviten. Nollnolltalets uppfinning nr 1?
  4. Vilken är den bästa boken du läst i år?
    Cormac McCarthy ”Vägen” - annars har jag haft ett kasst bokår utan toppupplevelser, men med massa böcker som lämnat mig med känslan ”Jaha, var det inte mer än så här”.

1 kommentar: