torsdag 26 april 2012

I min hylla: L

I jakten på L-titlar i bokhyllan hittar jag bland annat:

Långt, långt härifrån av Niccolò Ammaniti om hålan Iscisano Scalo dit den odräglige Graziano återvänder och ställer till det för flertalet av byns invånare.

Livets aviga och räta, som utspelar sig i ett vardagligt New York med en garnaffär och en stickklubb i centrum.

Lila hibiskus av kvinnan vars namn jag inte kan stava till utan alltid måste copy/pejsta och som står högt på att läsa listan. Present från Cinnamon i ett bokbyte!

Louis Drax nionde liv av Liz Jensen om pojken Louis som ständigt råkar ut för olyckor, den ena allvarligare än den andre vilket till slut väcker läkaren Pascals intresse för pojkens öde.

1 kommentar:

  1. Hej!

    jag har utmanat dig att svara på 11 frågor på min blogg! Det är såklart frivilligt, men det vore kul om du ville svara. :)

    SvaraRadera