tisdag 19 juli 2011

Om jag stannar

Mia är mitt uppe i det bästa av tonårslivet. High school är snart över, hon är med stormsteg på väg mot studier vid Julliard och hennes förhållandet med coole Adam är stabilt trots att de ofta är upptagna på var sitt håll, han med sitt rockband och hon av att spela cello. Hon är också en tonåring som är befriande lycklig med sin familj som hon faktiskt gillar. En dag då skolor och arbetsplatser stängs på grund av snön passar de på att göra en utflykt tillsammans, Mia, mamma, pappa och sladdbrorsan Teddy. En utflykt som slutar i en fruktansvärd olycka och Mias liv ställ på ända.

Det följande dygnet delar vi Mias smärtsamma tillbakablickar på livet som varit och funderingar över situationen som är, i det svåra valet om huruvida hon själv ska stanna eller gå. Jag får lite Flickan från ovan vibbar av Mias utomkroppsliga iakttagelser, men jag gillade den mycket när det begav sig och jag gillar även denna fina och sorgliga berättelse skarpt. Jag kommer snarast att läsa den andra delen också, När jag lät dig gå.

2 kommentarer:

  1. Kanske något för mig då, älskade "Flickan från ovan"!

    SvaraRadera
  2. Miss E: Absolut, de är gripande på olika sätt!

    SvaraRadera