onsdag 2 mars 2011

Jag har blivit med bokcirkel!

Det går trögt med läsningen just nu och en av anledningarna är det för övrigt positiva att jag äntligen hittat ett gäng kompisar, grannar och bekantas bekanta att ha bokcirkel med. Jag har längtat länge. Samtidigt innebär det också, vilket ju är ett av huvudsyftena med cirkeln, att jag läser något som någon annan valt. Chansen att Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann annars skulle ha hamnat på mitt sängbord är näst intill obefintlig. Därför går det trögt, och därför ska det bli oerhört roligt att prata om boken, om varför jag bara är lite road och lite mer irriterad under min läsning samt lyssna till de andras reflektioner.

På tal om cirklar, här är en annan att längta efter! Sara Bergmark Elfgren på GloryBox låter oss få smaka på den roliga idén med en trailer för hennes och författarkollegan Mats Strandbergs bok Cirkeln som kommer i April. "Apokalypsen börjar i Bergslagen!" - hurra, bring it on, säger jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar