fredag 9 juli 2010

Semester

Förlåt alla kära böcker, en resa på +130 mil med 3 olika färdsätt gör att ett visst urval måste ske ändå. De som får följa med till sommarstugan är Människohamn, Den amerikanska flickan, Oryx & Crake och pågående Breaking dawn. How I met your mother säsong 3 är också nedpackad.

Första delsträckan avverkar jag på tåg, jag unnar mig att resa i 1:a klass till Småland i kväll och ska mysa med att läsa upplösningen om Bella och Edward och lyssna på Oskar Linnros. Det blir en perfekt start på fyra veckors semester innan jag är framme hos älskade lilla familjen igen. På söndag sätter vi oss på nästa tåg, nu för en lite längre resa norrut. Mitt under VM-finalen i fotboll….vilken miss. Jag får följa det via skrapig radiokanal i stället. Viva España!

Veckorna i Norrbotten brukar rinna iväg utan alltför stora ansträngningar, bara....semester.

När vi är tillbaka på västkusten kommer jag ha fyllt 35 och fått efterlängtade festivalbiljetter i present (eller hur, älskling?). Det finns många godbitar att se fram emot i Slottsskogen 13-14
augusti.

Nu önskar jag dig en skön sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar