tisdag 6 oktober 2009

Hösten är här

Det har eldats frekvent i öppna spisen i helgen och soffan är med insutten än någonsin. Härliga höstdagar i all ära, men de regniga, ruskiga och mörka har också sin charm. Jag har avhandlat veckans inspelade seriepremiärer av House och Grey’s anatomy, onsdagens True Blood som både M och jag fastnat för och premiären av Nurse Jackie som var en trevlig bekantskap. Och så har vi fått hem en massa Dexter. Nej, det är inga problem att hitta förströelse efter 20.30. Ibland till priset av en stökig diskbänk men hey, det är det ingen som dör av så länge vi byter disktrasan med jämna mellanrum.

Dessutom har jag äntligen en bok som jag inte vill lägga ifrån mig. De sista läsningarna har varit lite…jaha. Allt för min syster har samma upplägg som tidigare böcker av Jodi Picoult som jag har läst, där ett kapitel berättas av en person, nästa av en annan och så byts det av mellan 6-7 karaktärer. Här är det inte formen eller språket i sig som fångar utan berättelsen. Jag kan inte sluta läsa för jag vill så desperat veta hur det går för Anna som stämt sina föräldrar för rätten att själv bestämma över vad hon ska eller inte ska donera till sin syster. Filmen kommer snart men den tror jag att jag ska undvika. Dels är det för mycket sjukdom och svåra val, och dels är Alec Baldwin castad i en av de större rollerna och det känns inte bra. Såg honom i "My best friend’s girl" här om kvällen. Både han och filmen var riktiga bottennapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar