tisdag 18 augusti 2009

Vilken sjuk vecka

Lördag kväll: Räkor & vin, tjejfest, Madonna på Ullevi, dans och tjo och tjim. Riktigt roligt!
24 timmmar senare: Liggande i soffan med feber, frossa och värk. Yes, influensan som M och lilleman hade veckan innan kommer som ett brev på posten och jag blir hemma från jobbet. I fem dagar. FEM. Det tror jag inte har hänt under hela mitt yrkesliv. Med det inte sagt att jag inte varit sjuk, bara att jag inte brukar stanna hemma från jobbet. Fy mig. Denna gången lyssnade jag verkligen på min kropp och tog till mig råden som skickats ut på jobbet om att inte komma tillbaka för tidigt och smitta andra, men jisses vad det tog emot. Och att vara hängig med en pigg 1,5 åring hemma är inte alls optimalt. Konstigt nog förstår han inte att rösten inte bär för att läsa 50 sagor per dag eller att mamma måste få ligga en stund under en filt, dricka varm svartvinbärssaft och titta på gamla Top Model och Project Runway avsnitt. I hans ögon är jag bara lat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar