tisdag 2 februari 2010

Vi hade tänkt ge lilleman en trehjuling i present förra veckan. Under alla år jag har bott i Göteborg har det nämligen varit barmark och plusgrader i början av februari. Nu står cykeln fortfarande kvar i källaren eftersom det ser ut så här utanför dörren!

Inte mig emot, ska det ändå vara vinter föredrar jag vitt framför grått, bara det inte är alltför kallt. Eftersom snöfordon är praktiskt taget omöjligt att få tag på i butik för tillfället har vi lånat en bob av vänner och har haft en underbar förmiddag ute i snön. Idag är min första föräldralediga dag på över ett år och lediga onsdagar var annan vecka följer hela våren. Att skotta och dra 11 kilo son i full vintermundering visade sig vara ett ordentligt träningspass, men det är också det enda "nyttiga" jag tänker göra dessa onsdagar. Inte diska, inte dammsuga, bara leka, bygga lego, läsa i kojan och framför allt, vara ute i dagsljus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar