söndag 28 februari 2010

Urvattnad rea

Efter besök i några av stans bokhandlar blir jag än en gång besviken och påminns om varför jag till 99% handlar böcker på nätet. I vanliga fall är det priset på böckerna som gör mig besviken och nu under rean är det det tämligen fantasilösa sortimentet. Det är stapel på stapel med samma böcker i varenda butik. Brorsdottern som är 11 år suckar också tungt, och vi är inte direkt inspirerade när vi lämnar den tredje butiken, men har i alla fall var sin påse. För mig blev det Nessers tredje del om kommissarie Barbarotti, Berättelser om herr Roos och Jävla John som M genast lade beslag på. Nu ska jag gå igenom nätbokhandlarnas reautbud en gång till, för jag ska ändå klicka hem en resguide om Florida dit vi planerar att åka i höst!

Förutom att smida Floridaplaner har besöket av M:s brors familj inneburit att min dator har varit kidnappad av tonåringar hela helgen. Den har fått gå in på sidor den aldrig upplevt förr, spelat, chattat och skrivit konstiga förkortningar och smileys i långa rader. Det var ett skönt avbrott för både den och mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar