fredag 19 februari 2010

Kompisar på tåget

Jag ska åka tåg i eftermiddag och med tanke på väderleksrapporterna räknar jag kallt med att det kan ta lite mer än de planerade 3.02 till Stokholm. Jag har en väninnas goda sällskap, radiosporten i hörlurarna, men vi har även stämt träff på Pocketshop innan avfärd, just in case.

Just denna kompis och jag delar många resor ihop. En vinter åkte vi till Åre under SM-slutspelet i hockey. Med var sin hörlur från tågets skrapiga radiokanal lyssnade vi på den sista och avgörande kvartsfinalen mellan vårt respektive favoritlag, Färjestad - Luleå. Det blev storstryk för mitt lag, men vem kan sura när man är på resande fot. I kväll lär vi inte vara antagonister i alla fall, och jag ser fram mot ännu en rolig tågresa ihop. Ytterligare en väninna väntar på centralen när vi kommer fram och det ska bli så kul. Men blir vi fast i snön tröstar jag mig med dessa nya vänner:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar