söndag 10 januari 2010

Årets första

Här kommer årets första Kulturfyra!

1. Vilken är den första boken du läser i år, 2010?
Det blev Drömguden av Alexander McCall Smith. Jag ska försöka läsa Mytserien i år och första boken var en OK upplevelse, en mycket kul idé, men som annat jag läst av McCall Smith är det trevlig och småputtrigt, det sticker inte ut åt något håll och sammantaget blir det...lite tråkigt.
2. Första konserten du går på?
Som det ser ut nu blir det inte konsert förrän i mars då vi ska gå på Kent.
3. Första teaterföreställningen eller filmen du ser i år?
Vi är ett par tjejer som planerar en helg i Stockholm men till vår stora besvikelse visar det sig att Jane Eyre är utsåld det valda datumet. Nu får vi revidera, antingen datum eller val av pjäs.
Årets första film blev Mamma Mia, år efter att alla andra sett den. Andra filmen blev Inglorious Basterds. Snacka om kontraster.
4. Hur känner du personligt/privat inför 2010, vad ser du fram emot mest, eller vad fruktar du mest?
Jag ser fram emot att gå ner lite i tid på jobbet och spendera den med lilleman som blir 2 i dagarna. Det är mycket med de dagarna jag ser fram emot. Jag ser även fram emot vår första resa utan sonen, vi har inte lämnat bort honom en hel natt än och det är kanske på tiden. Som vanligt fruktar jag sjukdomar och elände för nära och kära. Men 2010 kan verkligen bli ett fantastiskt år, det är jag övertygad om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar