måndag 11 oktober 2010

Kapplöpning hem

"Ett brev från Bokus är nu inlämnat till Posten och på väg till dig. Mvh Posten" Tack så hjärtligt! Tyvärr kom meddelandet både till min telefon och till vår gemensamma mail så jag kan inte mörka nytillskottet. Det blir alltså kapplöpning hem till brevlådan i dag, för M och jag är precis lika sugna på att läsa om Katniss öden och äventyr i Suzanne Collins tredje del om Hungerspelen, Revolt.

Jag lär förlora och åter igen får jag ligga och se honom sluka sida efter sida före mig, som med 90% av alla böcker jag köper. Som tur är läser han snabbt och kommer kunna lämna över boken inom ett par dagar, men ändå, att "paxa" borde funka även när man är 35+? Men, men att ens sambo blir besatt är trots allt ett lågt pris för att vara allsmäktigt bokinköpare hemma, och den positiva känslan när jag sätter böcker i händerna på honom som jag vet att han kommer gilla överväger nog ändå!

Är du någons "bokhallick"?

1 kommentar:

  1. Haha, jag brukar köpa böcker till min familj, vare sig de vill eller inte. De får en liten paket och säger: Åhhh, UNDRA vad DET HÄR kan vara??

    SvaraRadera