söndag 17 juni 2012

Tematrio: Sommarens läsplaner

Sommaren ja. Det känns som länge sedan den innebar läsning på altanen ljumma sommarkvällar. Ryssvärmen är lika frånvarande som  nationen numera är i EM (och därmed också mina chanser till framgång i kompisgängets Drömelva). Så länge fotbolls EM pågår blir det inte heller mycket läst på kvällarna så några större läsplaner för sommaren har jag inte gjort. När Lyran i veckans tematrio efterfrågar just detta får jag ju i alla fall reflektera över det och kommer fram till följande:

1) Jag skulle vilja påbörja Joe Abercrombies serie Första lagen som M är så förtjust i. Den borde även passa mig för på sommaren vill jag gärna läsa mörka och fantasi(y)rika böcker.

2) Jag åker till Barcelona på onsdag och hade hoppats att Adlibris skulle hinna leverera lite lättsam strandläsning i form av andra delen om unga Carrie Bradshaw, Summer in the City.

3) Sedan vill jag läsa mer från mellanöstern, Morgon i Jenin och Efter attentatet står till exempel högt på listan.

Det kan ju bli riktigt bra när jag tänker efter, även om det blir inne i skydd från regn och kyla!

1 kommentar: