lördag 16 juni 2012

I min hylla: O

Jag trodde på förhand inte att jag skulle hitta många titlar på O i hyllan, men inventeringen fick fram ett gäng, bland dem följande kvartett:

Om en pojke av Nick Hornby om slackern Will som i raggningssyfte går med i en grupp för ensamstående föräldrar, utan att ha något barn  och får brådmogne och mobbade Marcus på halsen. Härlig Hornbysk dramakomedi.

Om jag stannar av Gayle Forman, en av förra årets favoriter om Mia och de omvälvande dygn som följer efter en tragisk trafikolycka.

Ondvinter av Anders Björkelid, hans debut och den första delen i fantasysagan om tvillingarna Sunia och Wulf. Trots att jag gillade denna har jag ännu inte kommit mig för att läsa de två följande delarna Eldbärare och Förbundsbryterskan. Det får bli ändring på det.

Olivia Joules fria fantasier, den mindre kända av Helen Fieldings antihjältar men som håller sig i samma kategori, kul tjej som försätter sig och andra i mer och mindre förvirrade situationer på grund av sin skenande fantasi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar