måndag 26 mars 2012

I min hylla: I

I-titlar i min hyllar är bland annat:

I mördarens spår om jakten på en synnerligen otrevlig seriemördare är egentligen den tolfte boken i serien om kommissarie Alan Banks men den andra som översattes till svenska.

Innan du somnar är Linn Ullmans debut från 1998. Det är en bok som jag inte kommer ihåg detaljerna från men tyckte mycket om eftersom Ullman blev en favorit som jag tycker släpper nytt alldeles för sällan.

It's so easy är en rockbiografi av Duff McKagan från Guns n' Roses. Oläst av mig men M betade av den här om veckan.

Ivans återkomst är en mycket bra bok av Tawni O'Dell vars historier ofta utspelar sig i gruvsamhällen på den amerikanska östkusten. Så även denna där den avdankade fotbollsspelaren Ivan återvänder till hemtrakten där både de som älskar, hatar och föraktar honom finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar