onsdag 21 mars 2012

I min hylla: H

Några av titlarna på H i min hylla är:

Här ligger jag och blöder om Maja som sågar av toppen på sin tumme och tappar bort sin mamma. En favorit från min bokcirkel förra året.

Huset vid Moskén är boken som vi ska läsa till nästa gång vi ses och bokcirklar och jag har bara kommit ett tiotal sidor i boken som spännande nog utspelar sig i Iran.

Högläsaren, en annan liten pärla som är Michaels berättelse om hur han träffar och förälskar sig 20 år äldre Hanna i 60-talets Tyskland.

Hungerspelen, sci-fi dystopi som utspelar sig i Panem där "spel" på liv och död ordnas för att kuva befolklingen. Hjältinnan Katniss är dock svår att manipulera. Har någon missat att biopremiären är nära förestående? Här ska ordnas barnvakt!


2 kommentarer:

  1. Tänk att högläsaren har jag velat läsa länge, tack för påminnelsen. Huset vid mosken gillade jag, spännande miljö och tankevärld.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Huset... är lovande so far, önskar bara att tröttheten som gör att jag knappt orkar läsa kvällstid snart går över! Fast nu kan man snart äntligen sitta ute :)

      Radera