onsdag 17 november 2010

Dag 6: Min dag

06.22.
S (lilleman): Jag vill gå upp.
B (undertecknad): Nej, inte innan klockan ringer.
06.23 – 06.50
S: JAG VILL GÅ UPP.
B: Då får du gå upp själv.
S: JAG VILL INTE.
07.30
S: JAG VILL INTE HA OVERALL.
B: Grrr
07.40
S: JAG VILL INTE GÅ TILL DAGIS.
B: Johodå!
07:50
Lämnar en fullkomligt nöjd och glad son till hans favoritfröken. Inga problem. Hemma byter jag t-shirt efter morgonens träningspass, brottning med 3-åring och rask promenad uppför branta backen till förskolan.
07.55
Inser att jag har en kaffe till godo på mitt kaffekort så min andra stora last, förutom att köpa böcker, blir ”gratis” idag, en stor latte-to-go.
08.20
Logar in, undrar om jobbmailen funkar för första gången på 2 dagar? Nehej, inte än…
11.47
Höjer volymen och sitter kvar några minuter på kontoret innan lunch för att höra klart fina Dirty Dancing med Frida Hyvönen på radion. Lunchdiskussionen, som kan handla om allt mellan himmel och jord men sällan jobb, börjar i dag med skillnaden mellan tyska och svenska körkort och slutar med utomäktenskapliga barn i våra släkter.
E-m
Jobba, jobba. Mailen funkar nu men telefonen lägger av under telefonmötet med 4 kollegor från UK.
17.30
Fingerpasta, dvs. penne som man kan sätta på fingret, är ett säkert kort till middag. Ädelostsås till oss, korv till S. Jag ber om ursäkt för overallbråket i morse och S säger ”Jag ska inte göra så mer”. Inte jag heller, svarar jag men tänker Yeah, right!
19.45
M lägger S. Jag duschar, surfar och lyssnar på Spotify. Inte samtidigt dock.
20.15
Lilleman har slutat babbla i sovrummet och M ansluter i soffan. Vi börjar med fotoboken som far-och morföräldrarna ska få i julklapp, dricker glögg och tittar på Grey’s anatomy. Läser ut Revolt.
Ridå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar