måndag 23 maj 2011

Tematrio - läsplaner

Det är lätt och roligt att göra planer, vad gäller läsning är det lite svårare att följa dem, i alla fall för mig. Lyran frågar i veckan Vilka böcker/typer av böcker planerar du ett läsa?
  1. I början av året skrev Martina på Ett hem utan böcker om Alfabetsutmaningen, att plocka olästa böcker från den egna bokhyllan, en från varje bokstav i alfabetet utan särskild ordning. En utmärkt idé, som har gått uselt att genomföra då jag i stället har lånat och handlat nytt och snarare fyllt på antalet olästa böcker. Av de olästa titlar som stod i hyllan när utmaningen började har jag bara avverkat två.

  2. Lustigt nog passar just de två jag plockade ur hyllan även löftet att läsa för mig nya författare, inspirerad av Enligt O's boktolva. Jag har fortsatt att beta av nya bekantskaper i högre grad i år, även utöver de jag listade i December.

  3. Jag yttrade även löftet att i vinter läsa var annan bok på engelska. Även om jag inte riktigt når den kvoten har blivit betydligt fler än tidigare och jag fortsätter med den planeringen, vilket också går hand i hand med punkt 1.
De känns fortfarande som helt OK och kravlösa planer, även om annat dyket upp och ger en ny giv som att det snart är långhelg, semester, sambon har slut läsning och det är dags för en ny bokcirkelbok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar