tisdag 3 augusti 2010

Spelschema Way Out West

Sista akten att bli klar för festivalen i Slottsskogen är inga mindre än Wu-Tang Clan. Inte illa. Jag kan inte påstå att jag lyssnat speciellt mycket på dem men jag har sett en fantastisk dokumentär på Filmfestivalen för några år sedan, filmen Rock the bells, om festivalen med samma namn som 2004 hade WTC i originaluppsättning som dragplåster. Fram tills minuter innan det var dags var det fortfarande oklart ifall de skulle gå på scenen eller inte. Det var mycket dramatik kring medlemmarna och drogproblemen var stora, inte minst för en av kollektivets grundare Ol' Dirty Bastard som gick bort bara några månader efter inspelningen.

Det var en parentes, för mitt första besök på Way Out West kommer handla om mycket annat även om jag kommer besöka Wu-Tang Clan spelningen också. Halv fem på eftermiddagen passar bra för en tant, frågan är om bandet hinner dit?

Spelschemat helt klart Way Out West

Det som stör mig allra mest är att Marina & the Diamonds krockar med Håkan Hellström. Hellström som säger sig ska göra en "once in a lifetime" spellista mot en av årets bästa låtar? Jobbigt val.



1 kommentar:

  1. ang impulsköp true blood böckerna:
    Dilemma där du.. Om jag skulle vetat att de faktiskt var så här bra så skulle jag nog köpt hela serien i ett kör faktiskt och det går ju endast på engelska. Där emot så läste jag på din blogg att du skulle låna mer böcker på bibblan så du kanske ska ge deras true blood böcker ett besök kanske, då behöver du inte välja =)

    SvaraRadera