tisdag 27 juli 2010

Enkät

Ett rejält åskoväder har precis dragit undan och nu skymtar åter blå himmel. Första bloggandet på den svajiga anslutningen under semestern blir en liten enkät som jag hittade hos Helena på Fiktiviteter.

Sista...

...meningen du läste: "Och det var Laura B-H, som skrev på en roman uppe i tornet den sommaren, en kvinnoroman som senare skulle rendera henne ära och berömmelse. Fast det visste hon inte då, hon bara satt och skrev." De, för det blev ju faktiskt två, kommer från Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm. Jag är halvvägs in i boken, är nyfiken men inte överväldigad men ser fortfarande fram emot Fagerholms sommarprat i augusti.

...impulsköpet: Efter att ha sett Eclipse, del tre av Twilight-serien utan att ha läst en rad av Stephenie Meyers succé, gick jag och köpte avslutningen Breaking Dawn. Den stillade min nyfikenhet, inte mycket mer. Jag tycker det var lång väntan tills upplösningen äntligen kom och inte heller den blev så maffig som jag hade hoppats på.

...bibliotekslånet: Var precis in på nätet och lånade om Margaret Atwoods Oryx och Crake och Dödssynden av Harper Lee och jag är rädd att jag inte kommer hinna läsa dem båda innan tiden går ut igen.

...bokrelaterade överraskning: Att det står två böcker av Doris Lessing i min mammas bokhylla. Hon hade hittat dem på second hand, dagen efter att Lessing avslöjades som Nobelpristagare 2007 och slog till för 10 kronor styck.

1 kommentar:

  1. Ska bli roligt att höra vad du tycker om Den amerikanska flickan när du är klar. Alla verkar ju älska den och jag har inte läst den än (men den står i bokhyllan) så det blir kul att se om du älskar eller bara gillar... Jag har svarat om Gaiman på bloggen om du vill ha fler boktips ;)

    SvaraRadera