måndag 5 juli 2010

Bokporr

Om man vill göra sin bok- och bokhylleälskade partner glad kan man skicka honom/henne en länk som den här. Vad är det med bokhyllor och bokhögar som är så vackert?


Jag råkade även nämna för M att det finns en bookbook som nu är en av hans käraste ägodelar. Nu har han och lilleman åkt iväg på egen semester, och med sig tog han findatorn i läderfodralet. Mig lämnade han med den som är på väg att krascha, där fläkten är sönder och brummar och blir så varm att det är omöjligt att ligga i sängen och se i kapp veckans In treatment. Däremot åkte han utan att packa ner sin sommarläsning, de får jag släpa på tåget. Men vad gör man inte för kärleken…till böckerna och till sin man ;)

En ensam vecka öppnar för oändliga möjligheter, att träffa vänner jag försummat, äta glass till middag, läsa böcker och bäst av allt sova hårt och ostört hela natten. Att vara ensam hemma innebär också att jag pausar med Människohamn, den är jättebra men jag är lite mörkrädd så i veckan väljer jag något mindre spökigt för att riktigt kunna njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar