lördag 25 augusti 2012

Grattis!

Inte nog med att Helena och hennes blogg fyllde år här om dagen vilket hon firar med en utlottning på bloggen, hon är även en av sex fantastiska bloggare som är nominerade till Forma Books Blog Award. Ett grattis eller två är på sin plats!

För att delta i födelsedagsutlottningen gäller det att besvara en liten enkät så, here it goes:
Vilken var din bästa bok i sommar?
Allra mest gillade jag Det stora huset av Nicole Krauss som börjar bli lite av min husgudinna. Hon skriver fantastiska historier med underbart språk, så även denna som väver ihop fyra personers berättelser med ett skrivbord som gemensam nämnare.
Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Självklart Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar, Linn Ullman som äntligen släpper nytt och så Gillian Flynns Gone girl som just är hemklickad.
Har du planerat något läsprojekt i höst?
Nej, försöker undvika att planera i det längsta då just planering har en förmåga att döda min läslust, jag kör på spontanval ur hyllan och impulsköp....
Finns det någon av dig ännu oläst författare som du skulle vilja stifta bekantskap med i höst?
Absolut, både JCO, Sarah Waters och Joe Abercrombie står och frestar i hyllan.
Vilken bok skulle du vilja tipsa alla om att läsa i höstrusket (/höstsolen?)
Som alltid, Klanerna i Palos Verdes.

2 kommentarer:

  1. Jag gillade också Det stora huset väldigt myckt när jag läste den i vintras men märkligt nog har det inte blivit att ag läst mer av Krauss ännu. Kärlekens historia finns dock här hemma så jag ska absolut läsa den snart.

    SvaraRadera
  2. Det stora huset ligger där och väntar...

    SvaraRadera