söndag 1 april 2012

I min hylla: J

Jag älskade honom handlar om Chloé som precis blivit lämnad av sin man. I den djupaste sorgen spenderar hon och hennes döttrar ett veckoslut tillsammans med sin före detta svärfar som har en relevant historia att berätta, men frågan är om Chloé förmår lyssna? Bra tunnis av Anna Gavalda.

Just kids, Patti Smiths berättelse om sin och Robert Mapplethorpes relation frossar i 60- och 70-tals kultur. Mer om mina intryck här.

Jag är inte rädd, Niccolo Ammanitis debutroman handlar om Michele som växer upp i en liten by i södra Italien. En sommar blir han vän med en pojke som han hittar fänglad i byns utkant, något han håller hemligt för sin familj och vänner, men som han inte riktigt förstår vidden av.

Jadetronen, andra delen av Naomi Noviks saga om draken Tremaire som väntar på att bli läst i min hylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar