torsdag 22 september 2011

Tema ansikten

Ansikten blev det slumpartade temat på böckerna som anlände i veckans bokpaket. M kastade sig över Gluchovskij, jag läser En dåre fri för bokklubbens räkning, och den är bra, men helst av allt vill jag börja med Elin Grelssons debut Du hasar av trygghet med det roliga omslaget.

Hela boksverige och minst hälften av bokbloggarna är på Bok & Biblioteksmässan i dagarna. Jag bor ett par kilometer från Svenska Mässan och kör förbi varje dag, men den krockar med en intensiv jobbperiod och den trötta, stressade jag som kommer hem alldeles för sent på kvällarna har bara ork för lilla familjen just nu. Jag går dessutom inte slaviskt på Bokmässan varje år, jag hör ju till pöbeln som får trängas under helgen, och kan gott vänta till nästa år då mässan ståtar med Nordiskt tema!

6 kommentarer:

  1. Ha det så trevlig Hannele, hoppas du fyndar och träffar lite roliga människor!

    SvaraRadera
  2. Vi ses nästa år då. Det brukar vara trångt på allmänhetens dagar - då måste msn orka för att det ska vara skoj...

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag är din hemliga bokvän och har precis börjat snoka runt här inne. :)

    SvaraRadera
  4. Välkommen hemliga bokvän - spännande!

    SvaraRadera
  5. Vilket bokpaket! En dåre fri är så himla bra och enligt maken är Metro helt ok också i del 2, och Du hasar av trygghet är också riktigt, riktigt bra (men jag tycker faktiskt att omslaget är lite läskigt...)

    SvaraRadera