onsdag 1 januari 2014

Årslistan 2013

OK, jag är snart redo att lämna 2013 bakom mig, bara en liten sammanfattning först:

Höll du dina nyårslöften?
Till vänster i min profil stod det förra året: "2013 ska jag gå mer på bio, konserter och teater. Träna, resa och njuta!" Summa summarum: Jag har sällan gått så lite på bio som i år, inte sett en enda konsert eller teater och inte tränat med någon ordning det sista halvåret...så, nej, jag höll inte några löften.

Kommer du ha några nya i år?
Ambitionerna kommer vara ungefär samma i år, samt att jag inte ska äta godis. Och så det här så klart: #nyårslöfte


Hände något i år/gjorde du något du aldrig gjort förut?
Jag uppträdde framför 2000 personer i glittrig make-up och gummiöron då min avdelning hade nöjet att stå för årets julspex i december. Det var oerhört märkligt och något av det roligaste jag gjort.


Vilka länder besökte du?
Alldeles för få. Bara England. Twice. En gång för business och en gång för pleasure.

Var det något du saknade 2013 som du vill ha 2014?
Andra halvan av 2013 hade jag noll läsro och jag har flera böcker liggande som jag inte ens har avslutat. Visserligen är detta delvis orsakat av roligt manusarbete och repetitioner inför ovan nämna julspex, men även av "vanligt" jobb, jobb och ännu mera jobb.

Största misstaget?
Köpte en flaska Imsdal med smak av blåbär i stället för naturell, det var ingen höjdare. Så länge misstagen är på den nivån känner jag mig nöjd!

Vad önskar du att du hade gjort mer?
Hämtat lilleman på förskolan.

Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Tänkt på jobbet då jag lämnat det för dagen och egentligen borde vara ledig.

Årets bästa böcker?
The fault in our stars av John Green, Neil Gaiman's The ocean at the end of the lane och så blev årets sista bok Spelets konst av Chad Harbach var en mycket trevlig överraskning. Tre helt olika böcker som väl representerar min spretiga smak.

Årets bästa filmer?
Sist jag var på bio var i juli och under hösten har jag endast sett TRE filmer, alla i sällskap av min kära filmklubb! Både Silver linings playbook och The Angel's share är charmiga dramakomedier att må bra av. Klassisk action som Iron Man 3 och The Dark Knight Rises höll stilen, men startkast intryck gav ändå förra årets första biobesök, ingen feelgood historia precis men väldigt snygga Les Misérables.

Årets bästa tv-serier?
Från att tidigare bara sett sporadiska avsnitt har jag i år plöjt hela Big Bang Theory s. 1-6 och självklart älskat Sheldon, Leonard, Penny, Raj, Howard och deras märkliga förehavanden i och omkring Caltech.

På Netflix njöt jag av nya Orange is the New Black, gamla Weeds och så omtittningen av klassiska Whedon-serier som Firefly och Dollhouse som båda borde fått fortsätta lite längre!

Hur kommer nästa år skilja sig från det förra?
Om inget oförutsett händer vet jag att jag kommer resa mer då jag redan har två tripper inbokade. Yay! Min inte så lilla lilleman kommer att börja förskoleklass vilket kanske ger mig mer ångest än honom (hoppas jag) men en förändring blir det oavsett. Förhoppningsvis kommer jag ha ett jobb kvar men inte jobba lika ohälsosamma timmar.

Slutligen hoppas jag att jag hittar in hit lite oftare....

Välkommen då och Gott Nytt 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar