torsdag 8 april 2010

Mer och mindre kultur

Kulturbloggen hittar jag Rosemari Södergrens superfemma, ursprungligen från Aftonbladet med de fem bästa låtarna just nu. Bra musik alltihop, men mina fem radiofavoriter för tillfället är:

Marina and the Diamonds - Hollywood
Donkeyboy - Sometimes
Staygold - Backseat
Oscar Linnros - Ack, Sundbyberg
Johnossi - What's the point

På samma sida finns även en ny Kulturfyra, i veckan med lite mer långsökt koppling till just kultur.
  1. Hur mycket frukt äter du varje dag?
    I genomsnitt en banan. Jag är allergisk mot de flesta frukter med kärnor i så de mest tillgängliga frukterna går tyvärr bort.
  2. Vilken är din favoritfrukt?
    Ananas.
  3. Hur mycket kött äter du?
    Våra middagar består nog av 60% kött/korv/kyckling, 30% fisk och 10% vegetariskt.
  4. Hur mycket promenerar du dagligen?
    Från huset till bilen, från parkeringen till kontorsstolen, några turer till kaffemaskinen...alltså alldeles för lite. Men jag är på g med träning. Målet är -4 kg till Floridaresan i Oktober men framför allt så att favoritbyxorna passar igen.

2 kommentarer:

  1. Man borde ju helt klart promenera mer... Kanske nu när våren är på g?

    SvaraRadera
  2. Hej hej Du vann boken. Du kan väl höra av dig så jag får din adress och kan posta den.
    RS på kulturbloggen.com


    http://kulturbloggen.com/?p=19473

    SvaraRadera