måndag 14 december 2009

En helg bland många andra

Efter ett kaotiskt luciafirande på dagis med en inte alltför imponerad son kunde helgen bara bli bättre. Vi har varit ute i ett frostbitet, till och med snöigt Göteborg, sett ett julspel, myst framför luciamorgon, läst Mamma Mu och Kråkans jul och adventsfikat hos kompisar så lillemans intryck av luciahelgen är inte enbart traumatiskt. Puh. Ovanligt nog har jag knappt öppnat datorn i helgen så det känns som att den har varit väldigt analog, om man inte räknar tv och bio då…

På spåret: Jag känner mig aldrig så tantig som när jag parkerar framför tv:n en fredagskväll, men jag älskar På Spåret. Gillar nya programledarduon men tycker att frågorna har blivit påtagligt mycket svårare i år. Eller kan jag ha blivit så mycket dummare? Halva grejen är ju att jag ska kunna sitta med mitt glas vin i soffan och känna mig smart. Nu var jag tvungen att mitt i programmet börja räkna poäng mot M för att få till en vinst.

Skavlan: Det är svårt att inte imponeras av hans gästregister, men brukar bli lite stressad av att det är så många, besökarna hinner ju precis komma igång så ska nästa in. Denna vecka skulle flera av de nobla gästerna bokstavligt talat vidare minuterna efter att intervjun avslutades så Fredrik såg lite ensam ut i sin stora studio. Robbie Williams gavs ordentligt med utrymme och var ärligare än någonsin men gav ett darrigt intryck. Jag ville krama om honom, inte på galet fan sättet utan med en "lilla vännen" omfamning.

Project Runway 6: Yes! Vilken start, vilket kreativt gäng, men så synd att den mest udda designern Ari inte gavs chansen att visa mer av sina kreationer. Samma gamla koncept men östkusten är utbytt mot LA vilket jag som New Yorkofil gråter lite över, men i övrigt är det sig likt. Avsnitt 2 är inspelat och ses i kväll.

Luftslottet som sprängdes: ++, den var inget vidare och min kompis som inte läst böckerna var lite förvirrad. Jag förstår henne.

Söndagen avslutas med att jag gråter till Vad jag älskade. Det var en underbar helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar