måndag 9 mars 2009

Filmer och utläst bok

En helt annan historia: Läser du Håkan Nesser? säger mannen förvånat. Jag är lite förvånad själv, för det har jag inte gjort innan. Köpte Människa utan hund på bokrean förra året och denna är del två om komissarie Barbarotti så det är väl därför. Den är OK, inte mer, och jag gillar språket mer än historien men kommer troligen även läsa del tre. Ändå skulle jag inte kalla mig för Håkan Nesser läsare. Jag är däremot Dennis Lehane läsare, d.v.s. ser till att sluka allt han skriver, så honom har jag tagit tag i nu. Har däremot svårt att komma in i Ett land i gryningen, det oroar mig lite.

Rocket science: Jag sitter och väntar på underdogens stora triumf. Den uteblir men historien är bra och rolig. Jag är definitivt inte den som behöver tillrättalagda slut och blir snarare lättad om det inte går precis som man anar. När eftertexterna rullar tittar vi på varandra och säger: Jaha. Men det var ett positivt jaha.

Shoot ’em up: Vi slog av, inte bara för att vi var trötta och lilleman började knorra i sovrummet, utan för att den sög.

My blueberry nights: Norah Jones gör i sin skådespelardebut inte alls bort sig. Bra rollista, men så är ju det mesta som Natalie Portman medverkar i bra. Jude Law brukar också lyckas. De två tillsammans i Closer blev fantastiskt till exempel. My blueberry nights är en trevlig liten historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar