tisdag 3 februari 2009

Omöjligt uppdrag

Jag har fått ett uppdrag av min man. Att skapa en låtlista med ”de 50 bästa låtarna”. Svårt är bara förnamnet. Jag vet inte hur jag ska tänka och vill att han ska förtydliga:
- Är det 50 låtar från hela mitt liv, ska sån’t jag tyckte var bra när jag var 13 vara med?
- Bara om du fortfarande tycker att den är bra.
Inte helt oväntat ser jag att hans lista fylls på med mycket brittisk pop från 80- och 90-talen. Min spretar mycket mer, jag vill ha en bra blandning och hävdar att det inte kommer bli en helt rättvisande lista. Jag kommer gå på känsla och dagsform.

Nåja, det är ändå rätt kul och jag blev glad och nostalgisk när jag letar igenom Spotify och hittar Maria McKee's Can’t make it alone och Easy med Faith No More. De ska vara med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar