onsdag 5 augusti 2009

So you wish you could dance?

Ända sedan Johnny och Baby dansade sig in i mitt 11-åriga hjärta är jag som många andra en sucker för dansfilmer. Jag struntar i hur tunn story eller hur taffliga skådespelare filmen har, bara dansscenerna är grymma. Jag får inte bara gåshud utan kan bli tårögd av riktigt bra nummer. Därför älskar jag ”So you think you can dance” men hatar "Let’s Dance". Jag vill se människor som kan dansa, inte tvärt om. I pågående säsong 5 är paren otroligt talangfulla, superskickliga tekniskt men danserna har inte fångat mig som så många gjorde förra säsongen med Katee, Twitch, Joshua, Courtney, Mark, Chelsie m.fl. Kanske för att det inte varit så många starka hip hop dansare med denna gången och jag älskar magin som Shane Sparks, Dave Scott eller Tabitha & Napoleons koreografi kan framkalla om de utförs riktigt bra. Nu är bara tio dansare kvar och det börjar äntligen hetta till. Men någon ny Forever eller Bleeding Love blir det nog inte i år. Men Cat Deleey fortsätter att vara världens tjusigaste och proffsigaste programledare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar