måndag 26 januari 2009

Lite pinigt

Min bror, min sambo och jag tittade på Forgetting Sarah Marshall i torsdags, Dumpad heter den på svenska. En i raden av senaste årens komedier från USA som duggar av sexskämt och röka-gräs romantik, även om det var mindre av det senare i denna än t.ex. Knocked up och Superbad. Och visst sitter jag och småskrattar åt flera scener. Dessutom visade Jason Segel ju snoppen hur många gånger som helst och även om man är flera över trettio kan det bli lite fnissigt, den överrumplar en helt enkelt. Tjejerna, Kirsten Bell och Mila Kunis är bra, och jag som varit stort Veronica Mars fan vill se Kirsten Bell i fler filmer. Denna film är dock inget jag kommer ligga och fundera över en längre tid, men den roade för stunden. Betyget blir en 3:a.

Samma trio hyrde en gång för tio år sedan Boogie Nights på video och satt och såg den i sommarstugan när mor och far kom hem. Självklart klev de rakt in i en scen där minst tre människor var nakna och mitt i en filminspelning. Jag bör ha räknats som vuxen redan då, men kastade mig generat över fjärrkontrollen för att pausa och förklara vad det var vi såg på. Där ligger min pinsamhetsnivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar